macOS - Architektura i wsparcie
Komputery Mac są coraz bardziej popularne – w pracy, szkole czy naszych domach. Bardzo rzadko jednak użytkownicy potrafią wskazać przewagi tych urządzeń. Wynika to przede wszystkim z pobieżnej znajomości systemu operacyjnego macOS oraz jego możliwości. Kurs "macOS – Architektura i wsparcie" ma przygotować uczestników do rozwiązywania problemów mogących pojawić się w trakcie korzystania z tego środowiska. Równocześnie jednak – prezentując stronę stricte techniczną – uczyć o tym, jak macOS działa, co oferuje i jaka myśl przewodnia stoi za każdym z podsystemów. To wiedza, której bardzo brakuje w pozostałych oferowanych na rynku (nie tylko polskim) szkoleniach.
Cele szkolenia
- Znajomość wbudowanych w środowisko narzędzi systemowych
- Zapoznanie się z architekturą odpowiedzialną za bezpieczeństwo i prywatność
- Nauka nie tylko konkretnych procedur i kombinacji, ale przede wszystkim tego jak je zaprojektowano i dlaczego – by płynnie i twórczo korzystać z nich na co dzień
- Wskazanie nowości wprowadzanych w kolejnych wersjach macOS, ich ról oraz tego jak wkomponowują się w większą całość i możliwości platformy
Adresaci szkolenia
- Profesjonaliści branży IT
- Technicy
- Specjaliści działów help desk
- Zaawansowani użytkownicy
- Pasjonaci
Wymagania wstępne
Zakres tematyczny
Podstawy pracy ze środowiskiem
- Organizacja interfejsu użytkownika macOS
- Start systemu
- Bezpieczeństwo
- Tryby serwisowe
Instalacja i konfiguracja
- Aktualizacja i reinstalacja macOS
- Konfiguracja środowiska
- Korzystanie z linii poleceń
- macOS Recovery
Zarządzanie danymi użytkownika
- Konta użytkowników
- Ręczna migracja danych
- Ochrona i prywatność
- Pęk kluczy
Przechowywanie danych
- Systemy plików
- Szyfrowanie danych
- Uprawnienia i udostępnianie
- Rozszerzone metadane i inne zasoby
Zarządzanie danymi
- Zarządzanie zasobami systemowymi
- Mechanizm kopii bezpieczeństwa Time Machine
Aplikacje i procesy
- Instalowanie aplikacji
- Praca z dokumentami
- Diagnozowanie aplikacji
Sieci
- Konfiguracja połączenia i lokacje sieciowe
- Diagnozowanie problemów
- AirDrop i AirPlay
- Udostępnianie zasobów
Hardware
- Drukarki, skanery i urządzenia peryferyjne
- Start systemu i sterowniki
Czas trwania
Cena
Najbliższe terminy